Een fragment uit de Computer Olympiade, Maastricht 2002.

Wit: Damage 
Zwart: Cerberus.

 

Zwart begon hier met een schijf te offeren door (18-22) 27x18 (13x22) 32-28 (22-27) 39-34 (9-13) 34x23 (8-12). Nu bereikt wit na 34(11)niets. Maar wit had een verrassend antwoord: 48-43, nu volgt immers op (11) 22!! Daarom kwam (10-15) en toen toch 28-22! (19x48) 30x17 (27x18) 40-34 (48x30) 25x34. Dit ziet er ijzersterk uit. Maar zwart was niet onder de indruk en speelde (20-24) 26-21 (15-20!). Weer zoiets! Inderdaad wint wit niet na 34-30(24-29)30-24(29-34,34-39)38-33,21-16(28-33)16-11(18-22)=.

Maar nog dieper is de volgende remise. 21-16(20-25)38-32(25-30!,24-29)35-30(29-33)30-24(33-39)24-20(39-43,18-22,6-11!,43-49)=

Damage probeerde het daarom anders, maar ook nu had zwart een offer klaar. 38-33 (20-25) 21-16 (25-30!,14-19)=

Terug naar vondsten van de computer